Make your own free website on Tripod.com

nak uji korang

kuiz ni saja ja nak test tahap keterroran korang...kalau korang dah rasa baguih dok ada...korang jawab...sila..sila... bila markah sampai 7 jer boley ke level lain ye pakcik..makcik...orit!!!!!!Selamat Menjawab!!

Jawab dulu 7 soalan dengan betul yek!!Lepaih tuh boley ler ke level lain... kira terror ler tu...pilih jawapan paling tepat dan padat orit!!!Mula-mula kita uji keterroran pasai motor...

1. WARM-UP: Kenapa motor tak nak start atau hidup?

Anda belum masukkan kunci
Kunci tak sesuai (contoh kunci rumah atau opis)
Angin tayar tak mencukupi
Kuncikan atau manggakan semula motor anda

2. Kenapa lampu motor tak mau nyala?

Anda belum bayar bil letrik (tunggakkan lebih 3 bulan!!!)
Suis lampu belum di 'on' kan
Nyalakan motor anda dengan bantuan lighter dan setin minyak tanah atau benzen (simbah rata-rata)
Motor anda banyak sangat lampu (lampu 'lip lap' raya tak payah la taruk..mangkuk!!!!

3. Kenapa tayar motor kurang angin?

Sapu minyak angin yang mujarab (try minyak cap kapak)
Ada bocor kat mana-mana bahagian tayar (kena paku,skru,peluru dan sebagainya)
Cari bengkel motor terdekat sebelum anda cabut benda tu, kalau tak angin tayar angin menyembur keluar
Motor tu bawa lebihan muatan (bawak makwe gumuk)

4. Kenapa side mirror anda lesap?

Mat Gian dah rembat
Jaga parking tu ejen kedai spare part motor, 'panas'
Anda sendiri nak cabut sebab nak rugget konon..(lupa ler tu)
Semalam conner baring tak sedar side mirror dah tercabut

5. Kenapa motor kena tarik?

Anda tak bayar kat finance dah 3 bulan
Motor anda telah digunakan untuk menunjukkan 'rekod menarik motosikal dengan menggunakan bulu hidung'
Sebab anda tak tolak motor tersebut (apalah bengap benor kamu nih!!)
Sebab anda pasang tali ropia kat belakang motor anda tuh

6. Kenapa motor anda tiba-tiba berhenti dipertengahan jalan?

Fuel anda sudah 'sodaqallah'
Tiba-tiba tangan tergatai tutup suis motor sebab nampak awek cun tepi jalan
Perut anda tiba-tiba nak terrrrr ler pulak!!!
Kena ligan dengan datuk la..yang motor putih tu..hampeh!!

7. Kenapa motor anda lembab naik 'gon' (bukit)

jawapan seperti di nombor 3(d) kat atas tuh...cari cepat!!!
Guna gear tinggi..ada ka patut!!! gear tinggi naik gon
Saja-saja seronok melembab motor anda yang memang dah sedia lembab
Pickup rendah

8. Kenapa hon motor anda tak berbunyi?

Pakcik sebelah rumah pinjam sebab nak hiburkan anak sedara dia teriak!!!huwa..huwaaa!!Siyan...
Sebab hang tekan tang lain bila nak bunyikan hon motor tuh..
Air bateri dah abih...
Entah saya pun tak tau la..

9. Kenapa rantai motor anda hilang?

Sebab ada mak datin mana tah curi pakai
Awak sendiri yang bawak pi tukaq sebab dah kendur
Mat Gian rembat bawak pi pajak gadai (ingat laku ka??)
Keluang Man pinjam buat senjata lawan musuh sekolahnya

10. Kenapa ada lumba haram motor kat Malaysia nih..berleluasa pulak tu..?

Kerana semua anak teruna nak mati cepat, takut jadik tua!!
Nak berlatih racing ler konon..berangan nak wakil Malaysia
Sebab polis trapik semua tak keje overtime
Jalan raya kat Malaysia nih lebar-lebar...cun pulak tu..sesuai untuk berlumba

Get Paid To Read Emails

Macamana boleh jawab ke? Kalau tak boleh cuba lagi ya! Oh ya...kalau engko nak cari duit lebih

klik banner kat atas ni, mana le tahu ngko orang jadi kaya nanti...

BELUM CUBA BELUM TAHU

Kuiz ini di kirim oleh kawan kita dari Internet...